Kompetencje dla sektorów

Szkolenia z dofinansowaniem do 80%
Dofinansowanie wsparcia MMŚP z możliwością udziału dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych. Chcesz sprawdzić jakie nowe kompetencje możesz uzyskać w ramach programu?
Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających
w branżach: budowlanej, finansowej, turystycznej, IT, mody i innowacyjnych tekstyliów, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz motoryzacyjnej
z uwzględnieniem elektromobilności
Tematy szkoleń oferowane dla sektora budownictwo
- Dekarz
- Betoniarz-zbrojarz
- Montowanie i rozbiórka szalunków ściennych i stropowych
- Kierowanie projektami budowlanymi w zakresie techniczno- finansowym
- Sporządzanie planów Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia
- Umiejętności w zakresie stosowania technologii BIM (Building Information Modelling
- Znajomość użytkowa języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie
- Umiejętność bezpiecznego posługiwania się narzędziami i sprzętem oraz narzędziami z napędem używanym w robotach budowlano-montażowych powyżej 1KW
- Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 4 i 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji
- Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i wyżej
Tematy szkoleń oferowane dla sektora finanse
- RODO: nowe obowiązki wynikające z ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy
- Split Payment i PSD2 i ich wpływ na przyszłe funkcjonowanie instytucji finansowych
- Działalność bankowa w praktyce funkcjonowania banków spółdzielczych i rynku pośrednictwa finansowego
- Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
- Rozwój kompetencji w obszarze doradztwa finansowego, zgodnie z wymogami MIFID II
- Zarządzanie rozpatrywaniem reklamacji w działalności dystrybutora ubezpieczeń
- Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego
- Ryzyko operacyjne w banku spółdzielczym
- Organizacja banku ze szczególnym zaakcentowaniem usytuowania stanowiska compliance w strukturze organizacyjnej
- Zarządzanie ryzykiem kredytowym
- Ryzyko kredytowe wynikające z inwestycji w instrumenty finansowe
- Zarządzenie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
- Restrukturyzacja klienta w sytuacji trudnej
- Analiza finansowa banku spółdzielczego
- Ustawa o kredycie hipotecznym
- Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa w instytucji finansowej
- Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym – efektywność, bezpieczeństwo i rozwój
- Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami
- Customer Experience/Zarządzanie doświadczeniem klienta
- Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy
Tematy szkoleń/doradztwa oferowane dla sektora turystyka
- Obsługa klienta w biurach podróży i przedsiębiorstwach ułatwiających nabywanie powiązanych imprez turystycznych w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. – z uwzględnieniem wprowadzanych w niej zmian (Dz. U. poz.2361) – w ramach tego obszaru tematycznego mieszczą się m.in. następujące zagadnienia:- błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych- reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania
– umowy o udział w imprezie turystycznej oraz specyfika umów B2B
– klauzule niedozwolone w umowach i zmiany w umowach
– skutki prawne wystąpienia nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności
– obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora; obowiązki udzielenia pomocy
podróżnemu
– odpowiedzialność wobec podróżnych
– impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne
– hotel jako organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie
powiązanych usług turystycznych
– przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych a organizator
turystyki
– wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych
– wyłudzenie zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop”
- Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych
- Pilot wycieczek
- Instruktor praktycznej nauki zawodu
- Animator czasu wolnego
- Bezpieczeństwo w hotelu w dobie pandemii
- Obsługa klienta w hotelarstwie i gastronomii oraz trudne sytuacje z klientem związane z pandemią COVID-19, przekazywanie trudnych informacji
Tematy szkoleń oferowane dla sektora mody i innowacyjnych tekstyliów
- Działalność badawczo-rozwojowa w sektorze odzieżowo-tekstylnym
- Przygotowanie i kontrola produkcji w sektorze odzieżowo-tekstylnym
- Realizacja prac produkcyjnych w sektorze odzieżowo-tekstylnym
- Zarządzanie i realizacja procesów wsparcia w sektorze odzieżowo-tekstylnym
Tematy szkoleń oferowane dla sektora IT
- Administrowanie systemami i sieciami – kompetencje podstawowe i zaawansowane
- Programowanie – kompetencje podstawowe i zaawansowane
- Testowanie aplikacji
- Zapewnienie bezpieczeństwa systemów
- Projektowanie i analiza, zarządzanie systemami modelowanie struktur danych
- Rozwój kompetencji osobowych
Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej
- Koordynacja opieki zdrowotnej
- Zarządzanie efektywnością placówki medycznej
- Rozliczenia z płatnikiem
- Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej
- Zarządzanie informacją w placówce medycznej
- Zarządzanie kosztami w placówce medycznej
- Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne
- Prowadzenie dokumentacji medycznej
- Nowe technologie medyczne
- Komunikacja w placówce medycznej
- Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia
- Restrukturyzacja placówki medycznej
- Zarządzanie placówką całodobowej opieki
- Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej
- Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne
- Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi
- Komunikacja i PR w pomocy społecznej
- Ekonomia społeczna i CSR
- Język angielski/niemiecki (branżowy)
- Organizacja pracy w zespole
- Delegowanie zadań
- Metodologia superwizji i coachingu
- Radzenie sobie ze stresem
- Praca w interdyscyplinarnym zespole
- Zarządzanie czasem
- Motywowanie pracowników
- Rozwiązywanie konfliktów
- Zastosowanie technologii w usługach społecznych
- Mediacje i negocjacje
- Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją
- Kontrola zarządcza
- Komunikacja interpersonalna
- PR w pracy społecznej
- Creative thinking
- Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej
- Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej
Tematy szkoleń oferowane dla sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności
- Mentor w branży motoryzacyjnej
- Instruktor praktycznej nauki zawodu (kwalifikacje wymienione w §10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U. 2019 poz. 391)
- Utrzymanie ruchu (specjalista utrzymania ruchu)
- Operator CNC (w zakresie tworzenia narzędzi i matryc)
- Lakiernictwo (lakiernik)
- Operator linii montażowej/produkcyjnej
- Specjalista ds. planowania gospodarki materiałowej
- Technologia produkcji/oprzyrządowania (Technolog produkcji/oprzyrządowania)
- Obsługa projektów B+R
- Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D
- Projektowanie i rozwój produktu
- Szlifierz narzędziowy

Barbara Pituła-Janecka
Wspieram merytorycznie zespół w zakresie przepisów prawnych, szczególnie prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, zatrudniania pracowników tymczasowych. Jestem odpowiedzialna za formalno-prawne zabezpieczenie realizacji usług.